Cost segregation

Cost segregation polega na starannym wyodrębnieniu środków trwałych zgodnie z przepisami podatkowymi i Klasyfikacją Środków Trwałych, w tym ustaleniu wartości początkowych środków trwałych z uwzględnieniem kosztów pośrednich. Usługę stosuje się we wszelkiego rodzaju nieruchomościach użytkowych takich jak, biurowce, hotele, kompleksy użytkowe, kompleksy biurowe, galerie handlowe, magazyny, hale fabryki itp.

Korzyści płynące z wdrożenia usługi to przede wszystkim niższa podstawa opodatkowania podatkiem od nieruchomości oraz zwiększenie ulgi na odpisy amortyzacyjne.

Cost segregation jest stosowany w zależności od potrzeb przedsiębiorcy; jest pomocny na etapie budowy oraz oddawania nieruchomości do użytkowania, planowania dalszych inwestycji lub nabycia gotowej nieruchomości jak i intencji jej korzystnego sprzedaży.

Usługę stosujemy w celu:

  • Inwentaryzacji i oznakowania środków trwałych
  • Ustalenia prawidłowych wartości początkowych
  • Zastosowanie optymalnych stawek amortyzacyjnych
  • Dopasowania majątku w celu opodatkowania podatkiem minimalnym od nieruchomości komercyjnych
  • Wydzielenie składników majątku w zakresie podlegającym podatkowi od nieruchomości
  • Przygotowanie spółki do sprzedaży
  • Inwentaryzacja majątku i oznakowanie składników majątku

Dlaczego warto korzystać z usług doradcy?

Zaawansowane wyodrębnienie środków trwałych niezbędne w trakcie inwestycji oraz jej oddawania do użytkowania nie leży w praktyce księgowego, który nie posiada technicznej oraz specjalistycznej wiedzy w zakresie inspekcji.

Doradca posiadający wieloletnie doświadczenie podczas współpracy z klientem:

  • przeprowadza techniczną inspekcję inwestycji
  • posiada wiedzę techniczną, merytoryczną, która w połączeniu ze znajomością przepisów prawa umożliwia precyzyjne wyodrębnienie środków trwałych
  • dzięki działaniom analitycznym w obszarze konta środków trwałych w budowie mają możliwość ustalenia wartości początkowych

Chętnie pomożemy i doradzimy
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI