Optymalizacja kosztów pracowniczych — na czym to polega?

Optymalizacja kosztów pracowniczych

Outsourcing personalny, selekcja specjalistów czy rekrutacja pracowników tymczasowych to nowe wyzwania, przed którymi staje coraz więcej średnich i dużych firm. Ich celem jest nie tylko zmniejszenie kosztów zatrudnienia, ale także np. usprawnienie procesu rekrutacji. Dzięki naszym specjalistom można te założenia łatwo spełnić.

Usługa optymalizacji kosztów pracowniczych znajduje się w ofercie Inventage Polska od dwóch lat. Świadczymy ją razem z naszym partnerem, firmą Gi Group — branżowym liderem, którego celem jest proponowanie najlepszych i najbardziej efektywnych rozwiązań rekrutacyjnych swoim klientom.

Nasza długofalowa współpraca ma charakter dwustronny. Antonio Carvelli, Country Manager/Członek Zarządu Gi Group, mówi o niej tak:

Doskonale rozumiemy, że przedsiębiorstwa szczególną uwagę przykładają do kontroli kosztów prowadzonej działalności. Dzięki współpracy partnerskiej z firmą Inventage nasi klienci mają możliwość przeprowadzenia bezpłatnych konsultacji i analiz potencjalnych oszczędności m.in. w zakresie podatków, składek na ZUS czy kosztów zakupowych.

Oferta Inventage i Gi Group jest skierowana do wszystkich firm poszukujących elastycznych i efektywnych kosztowo rozwiązań rekrutacyjnych. Antonio Carvelli podkreśla, że klientami Gi Group są zarówno międzynarodowe organizacje, jak i przedsiębiorstwa działające lokalnie:

Z naszego doświadczenia wynika, że optymalizacja kosztów pracowniczych doskonale sprawdza się m.in. w następujących branżach: produkcja przemysłowa, logistyka i dystrybucja, sprzedaż i obsługa klienta, badania rynku czy też w branżach sezonowych takich jak sadownictwo czy obsługa imprez masowych.

Potencjalne oszczędności dla klienta dotyczą przede wszystkim obszarów związanych z rekrutacją i selekcją personelu, obsługą kadrowo-płacową, a w dłuższym okresie także z archiwizacją dokumentacji pracowniczej.

Należy pamiętać, że faktura wystawiona przez agencję pracy tymczasowej stanowi koszt uzyskania przychodu dla klienta. Dzięki temu ma on możliwość uiszczenia niższego podatku dochodowego. Największe oszczędności, jakie może uzyskać klient to te związane z wynagrodzeniami pracowników, rotacją, absencją.

Mogą się one wahać w przedziale od kilku do kilkunastu procent masy wynagrodzeń — są oczywiście uzależnione od specyfiki i elastyczności przedsiębiorstwa oraz samej branży.

Za kilka dni napiszemy w blogu więcej na temat zasad działania outsourcingu pracowniczego.