Blog

Podsumowanie B+R w 2018 roku

Jest lepiej, ale nie idealnie Działalność B+R – podsumowanie odliczeń za rok 2018 

Pod koniec października Główny Urząd Statystyczny udostępnił raportCzytaj więcej...

Szkolenia BHP i PPOŻ

Zapraszamy serdecznie do kontaktu wszystkich Klientów biznesowych, którzy chcieliby odbyć szkolenie z zakresu BHP. Szkolenie przeprowadzane jest w celu aktualizacji i ugruntowania wiedzy oraz umiejętności w tym zakresie. Termin: 11.10.2018 r. oraz 18.10.2018 r., godzina 10:00 ‑12:00 — spotkanie ze specjalistą ds. BHP

Opodatkowanie VAT od sprzedaży toreb na zakupy z tworzyw sztucznych

Pod koniec ubiegłego roku na stronach Ministerstwa Finansów pojawił się komunikat odnośnie do wprowadzenia z początkiem 2018 r. opłaty recyklingowej od lekkich toreb z tworzywa sztucznego na zakupy, które dotąd przeważnie były bezpłatne. Opłata ta będzie obciążać przedsiębiorców prowadzących handel zarówno hurtowy, jak i detaliczny. Stawka wspomnianej opłaty została ustalona na 0,20 zł za każdą reklamówkę spełniającą ustawowe wymogi. Ale to nie jest koniec obciążeń dla przedsiębiorców. Trzeba będzie jeszcze od tej opłaty odprowadzić należny VAT. Budżet więc zyska dodatkowe pieniądze, które de facto obciążą tych najmniejszych – tych, których podatki bolą najbardziej.

Indywidualne konto w ZUS

Indywidualne konto w ZUS dla każdego przedsiębiorcy już od stycznia

Jeden przelew do ZUS to ukłon Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w stronę przedsiębiorców. 
Już od stycznia 2018 roku przedsiębiorca, który dotychczas wykonywał trzy lub cztery płatności do ZUS, będzie wykonywał jedną. Składki z tytułu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, funduszu pracy i funduszu gwarantowanych świadczeń pracowniczych oraz funduszu emerytur pomostowych będą mogły być wpłacane na jedno indywidualne konto w ZUS. Niewątpliwie będzie to ułatwienie dla przedsiębiorców, ponieważ od Nowego Roku wykonanie przelewu do ZUS będzie analogiczne do zapłaty za czynsz czy gaz.

Tak odniesiesz sukces w sezonowym biznesie

Prowadzenie biznesu sezonowego wymaga od przedsiębiorcy najwyższego stopnia mobilizacji. W krótkim okresie trzeba bowiem zrealizować strategię często niemniej złożoną niż roczne plany niektórych firm. Zajmując się od ponad 30 lat zarządzaniem firmą, miałem okazję obserwować dziesiątki sezonowych biznesów, z których jedne odnosiły spektakularne sukcesy, a inne kończyły się fiaskiem. Co powinien wiedzieć przedsiębiorca, który planuje podbić latem rynek w swojej branży?